
Mehmet Örfi Sönmez: Öğrencilerimizin hayatına dokunuyoruz
Erdem Koleji Genel Müdürü Mehmet Örfi Sönmez Gaziantep Eğitim Dünyası’nın sorularını yanıtladı.
Erdem Koleji’nin temellerinin rahmetli Hasan Kalyoncu tarafından 1980 yılında kurulan Eğitim ve Hizmet Vakfı tarafından atıldığını söyleyen Sönmez, vakfın tek amacının vatanına milletine bağlı, ülkesini ileriye taşıyacak öğrenciler yetiştirmek olduğunu söyledi.
Sönmez, “Eğitim ve Hizmet Vakfı, kurulduğu günden bu yana her seviyede okullar açarak, ihtiyaç sahibi öğrencilere burs imkanları sağlayarak, insanımızın gelişmesine yönelik kurslar, seminerler, konferanslar, sempozyumlar düzenleyerek ülkemize hizmet ediyor.” Dedi.
Bugün Eğitim ve Hizmet Vakfı’nın çabalarıyla anaokulundan üniversiteye kadar özelde Gaziantep’e, genelde tüm Türkiye’ye tam donanımla yetişmiş kadrolar hazırladıklarını açıklayan Sönmez, mezun ettikleri öğrencilerin dünyanın her tarafında ülkelerine hizmet ettiklerini görmekten mutlu olduklarını vurguladı.
Sönmez, “Bugün üç yaşında anaokulumuza gelen bir öğrenci, ilkokul, ortaokul, lise ve üniversitemizde okumaya devam ederek meslek sahibi olabilir. Bu vakfımızın gücü ve eğitimde ulaştığımız seviyenin göstergesidir” dedi.

Mehmet Örfi Sönmez’in Gaziantep Eğitim Dünyası’nın sorularına verdiği yanıtlar şöyle:
Hocam röportajımıza sizi tanıyarak başlamak istiyoruz?
Erciyes Üniversitesi İşletme Bölümü mezunuyum. Asıl uzmanlık alanım yönetim ve organizasyon. Hasan Kalyoncu Üniversitesi yeni kurulduğu dönemlerde, akademik personel olarak emek vermeye başladım. Burada çeşitli kurumların fon sağladığı projeleri yönetme şansı buldum. Üniversitemize bağlı Sürekli Eğitim Merkezi’nin yönetim kurulu üyeliği, KAİTTO birimi girişimcilik modülü koordinatörlüğü, Kuluçka Merkezi koordinatörlüğü gibi birimlerde görev aldım.
7,5 yıl boyunca Hasan Kalyoncu Üniversitesi İşletme Bölümü’nde çalıştım. Oluşan karşılıklı güven ve büyüklerimizin teveccühü ile yaklaşık bir yıldır Erdem Koleji’nde genel müdür olarak çalışıyorum.
Bize Erdem Koleji için neler söylemek istersiniz?
Erdem Koleji, Eğitim ve Hizmet Vakfı’nın bir okulu. Vakfımız 1980 yılında merhum Hasan Kalyoncu ve hayırseverlerin öncülüğünde kuruldu. Vakfımızın tek amacı eğitim. Vakfımız, bugüne kadar sayısı on binlere varan öğrenciye burs vermiştir. İlkokul, ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerine burs veriyoruz. Sadece kendi öğrencilerimizi değil başarılı olan öğrencileri destekliyoruz. Tek amacımız ise vatanına milletine bağlı öğrenciler yetiştirmek. Büyük bir kuruluşun parçasıyız. Anaokulumuzu dışarıda tutarsak ilkokuldan liseye kadar eğitim veren kampüsümüz var.

Kampüsümüzde bugün 1150 öğrencimiz eğitim alıyor. 1998 yılında eğitim-öğretim faaaliyetlerine başladık. Anaokulundan üniversiteye kadar öğrencilerimizi yetiştiriyoruz. Anaokulumuza gelen çocuklar ilkokul, ortaokul ve liselerimizde okuduktan sonra üniversitemizde de isterse okuyabiliyor. Yani biz anaokulundan aldığımız öğrenciyi üniversiteyi bitirdikten sonra meslek sahibi yapıyoruz.
Kolejin kısa tarihi bu şekilde. Biraz da kolejin eğitim uygulamalarına gelmek istiyorum.
Şu hususu belirtmek istiyorum: Yalnızca akademik başarıyı önemsemiyoruz. Elbette akademik başarı önemli. Ulusal sınavlarımız akademik başarıyı ön plana çıkarıyor. Ama biz bir bütün olarak öğrencilerimizi yetiştirme gayretindeyiz. Çünkü bu çok daha önemli geliyor. Çocuklarımızı her alanda geliştirmek için seçmeli dersler açtık. Bu seçmeli dersleri lise ve ortaokulumuzda geniş bir yelpazede açtık.

Okçuluk, voleybol, basketbol ve futbol dersleri var. Bunların yanında keman, piyano ve gitar dersimiz var. Karikatür, model uçakçılık gibi öğrencilerin kendilerini farklı alanlarda yetiştirmelerini sağlayan derslerle sosyal bir okul olduk. Bu alanları tamamen öğrencilerin kendilerinin seçmesine özen gösteriyoruz.
Okullar sadece bilginin yüklendiği alanlar olmaktan çıkıyor sanırım.
Evet, sosyal faaliyetlerle bir bütün olarak gelişimi sağlamaya çalışıyoruz. Bunun yanında derslerde uygulamayı özne kılıyoruz. Fen derslerinde deneyler hayatın içinden yapılıyor. Laboratuvarımızda uygulamayı esas kıldık. Yine örneğin İngilizce dersini okul hayatının içerisine koyuyoruz. Öğretmenler sırtlarını öğrencilere dönerek ders anlatmıyor. Kampüsümüzde yabancı üniversite öğrencileri ile öğrencilerimizi farklı noktalarda buluşturarak öğrencilerin İngilizce’yi her yerde kullanmalarını sağlıyoruz. Öğrencilerimiz, bir çikolata alırken, bir çay içerken dahi İngilizce kullanıyorlar.

Hocam okullarda öğrenciler geleceğe hazırlanıyor. Bununla ilgili neler var?
Tabi rehber öğretmenlerimiz yaptıkları testlerle öğrencilerimizin kişisel yeteneklerini sürekli ölçüyor. Biz bunun yanında meslek seçiminin tüm hayatı etkilediğini biliyoruz. Bunun için, öğrencilerimizin meslek seçiminde hataya düşmemeleri için bir proje geliştirdik. HKÜ ve GAÜN’le işbirliği halinde bunu yapıyoruz.
Öğrencilerimizi bu proje ile üniversiteye gitmeden üniversitenin içine taşıyoruz. Sanırım bu uygulama Gaziantep’te ilk. Bu yöntem ile öğrenci üniversiteye kayıt yapmadan okuyacağı bölümle ilgili bilgi sahibi oluyor. Öğrencileri üniversitede okumak istediği bölüme götürerek orada derslerin içine katarak gerçekten bu bölümü okumak isteyip istemediklerini test ediyoruz. Böylece yanlış meslek seçimlerinin önüne geçmeyi hedefliyoruz.
Son yıllarda okullarda teknoloji derslerinin önemi artıyor.
Çünkü çağımız teknoloji çağı. Bugün teknolojiden herkes faydalanıyor. Bizler de okulumuzda teknoloji kullanımını sağlamaya çalışıyoruz. Robotik ve kodlama dersi veriyoruz. Bilgisayar ve elektronik mühendisleri bu konuda ders veriyor. Hocalarımızın gayreti öğrencilerimizin çabası ile sıfırdan robot yapımı öğreniliyor. Diğer yandan çağımızın teknolojik uygulamlarıyla ilgili dersimiz de var. Android uygulama dersi sayesinde çocuklarımız mobil uygulamaları yapabiliyor.

Örfi Hocam, bize Fikir Atölye’sinden de söz etmiştiniz.
Okulumuzda demokratik tartışma bilinci için Fikir Atölyemizi faaliyete geçirdik. Bu atölyede güncel konularla ilgili tartışmalar yapılıyor. Atölyede dile getirilen fikirler kesinlikle yargılanmıyor. Öğrenciler doğru veya yanlış olsun düşüncelerini dile getiriyor. Bu fikirlerle ilgili araştırma yapılıyor ve bu düşünceler topluluk önünde dile getiriliyor
Türkiye’de herkes çocuğunun akademik başarısını hep önemser. Siz kolej olarak ne durumdasınız?
Sosyal alandaki çabalarımızı akademik başarı ile güçlendiriyoruz. Bakın geçen yıl Gaziantep’te TEOG sınavında rekor başarıya ulaştık. Bu yayınlanan çeşitli istatistikler ile ortadadır. 22 öğrencimiz TEOG sınavında tam puan aldı. LYS ve LGS’de Tıp Fakültesi, Hukuk Fakültesi, Mimarlık Fakültesi gibi bölümleri kazanan çok sayıda öğrencimiz var. Yine sınavlarda Türkiye’de çeşitli derecelere giren çok sayıda öğrencimiz var. Spor, sanat ve kültür alanında çok sayıda başarımızın olduğunu belirtmek isterim.

Hocam son olarak Erdem Koleji’nin hedefleri nelerdir?
Tek hedefimiz vatanına milletine faydalı, ülkemizi bir adım ileriye taşıyacak öğrenciler yetiştirmek. Çünkü çocuklarımız ülkemizin yarınları demek. Sadece akademik başarıyı hedeflemiyor kendini her alanda yetiştirmiş öğrenciler istiyoruz. Çünkü eğitim katlanarak artan birşeydir. Anaokulunda yabancı dil eğitimimiz başlıyor mesela. Buradan liseye kadar okuyan öğrenciler İngilizce’yi tam öğreniyor. Üç yaşında aldığımız öğrenci değerlerine, kültürüne güncel teknolojiye sahip biri olarak yetişiyor. Bugün dünyanın birçok noktasında görev yapan önemli yerlerde sorumluluk alan öğrencilerimiz var. Bu, bizler için mutluluk kaynağı.
Biz burada şunun farkındayız. Eğitim çok kutsal bir meslek. Çocukların hayatına dokunuyoruz. Bu dokunuşla hayatları şekilleniyor. İlkokulda çocuklar boş bir sayfa olarak geliyor ve öğretmenlerimiz her öğrenciye özgü bir kompozisyon yazıyor. Çocuklar üniversiteye geldiğinde ise geriye kalan sadece giriş ve gelişmeye uygun sonucu yazmak oluyor.











Tüm Yorumlar