
Gaziantep Uygar Eğitim Kurumları kurucusu Yılmaz Ovayolu: Teknolojiyi kullanan bireyler yetiştiriyoruz
Gaziantep Uygar Eğitim Kurumları kurucusu Yılmaz Ovayolu Gaziantep Eğitim Dünyası’ndan Ahmet Aslan’ın sorularını yanıtladı.

Ovayolu, Uygar Koleji’nde gerçekleştirilen röportajda Uygar Eğitim Kurumları’nın kuruluşu ve gelecek planları hakkında konuştu.
“8 yılda 7 özel kuruma ulaşmak elbette büyük başarı ama hatırlatmak istiyorum. Ben 2002 yılından beri özel eğitim kurumlarının içerisindeyim. Bunun getirdiği bir deneyim var. Bunu unutmamak lazım” dedi.
Ovayolu, kendisini motive eden şeyin hep daha iyi işler yapmak ve öğrencilere güzel şeyler sunmak olduğunu belirtirken Gaziantep’te özel okul sayısının Türkiye ortalamasının altında olduğunu söyledi.
Ovayolu, Gaziantep’te gelecek yıl açılacak çok sayıda yeni özel okulun eğitime etkisinin ne olacağı sorusuna ise şu yanıtı verdi:
“Gaziantep’te özel okulların hepsi iyi şeyler yapmaya çalışıyor. Tüm okullar eğitimin kalitesini artırmaya çalışıyor. Açılacak yeni kurumlar da buna katkı sunacak.”
Yılmaz Ovayolu’nun Ahmet Aslan’ın sorularına verdiği yanıtlar şöyle:
Yılmaz hocam bize Uygar Eğitim Kurumları’nın kuruluş sürecinden söz eder misiniz?
Ben ölçme-değerlendirme uzmanı ve felsefe grubu mezunuyum. 2002 yılından beri özel eğitim sektörünün içindeyim. Mersin’de üniversiteyi bitirdikten sonra bir dershanede çalıştım. 2005 yılında Gaziantep’e geldim. Gaziantep’te 2009’a kadar bir kurumda ortaktım. 2010 yılında itibaren Uygar Eğitim Kurumlarını açtım.
Nasıl başladınız?
Karataş’ta dershane olarak başladık. İlk şubemizi burada açtık. Anneler parkında ikinci şubemizi açtık. Binevlerde Anadolu Lisesini, bu yıl ise anaokul, ilkokul ve ortaokulumuzun bulunduğu Uygar Kolejini açtık. Aynı zamanda Kalyon kavşağında da iki dershane ve yine Karataş’ta özel öğretim kursu ile birlikte 8 yılda 7 kuruma ulaştık.

Kısa sürede çok sayıda yeni kurum açmışsınız…
8 yıl kısa bir süre ama ben dediğim gibi 2002 yılından beri eğitimin içindeyim. Buradan edindiğim bir tecrübe var. Bu deneyim ve işimizi iyi yapmamız bizi hep motive etti. Biz dershane ile başladık.. Dört şubemiz vardı. Karataş’ta ki dershanemiz zorunlu olarak temel liseye dönüştü.Tamamen kendi özkaynaklarımızla çalışıyoruz. Şu anda herhangi bir yeni yatırımımız yok. Mevcut kurumlarımızın sağlıklı işleyişi konusunda çabalıyoruz.
Hocam bildiğiniz üzere Gaziantep’te özel okulların sayısı artıyor.
Evet, yeni kurumlar açılıyor ama Gaziantep’te özel okul istatistiklerine baktığımızda Türkiye ortalamasının altında yer alıyoruz. Sanayi şehri olmamıza ragmen kent olarak bu alanda yeterli bir düzeyde olduğumuzu söyleyemem ama özel eğitim gelişiyor. İki milyonluk şehirde 200 bin kişilik bir özel eğitim kitlesi var ama bunun yaygınlaşacağını düşünüyorum. Gaziantep’te özel okulların hepsi iyi şeyler yapmaya çalışıyor. Tüm okullar eğitimin kalitesini artırmaya çalışıyor.
Sizce özel okulların kalitesinin artırılması için neler yapılmalı?
Kanımca Gaziantep’te okullarda teknolojik yatırımların artırılması gerekiyor. Yabancı dil ve teknoloji alanında çalışmalarımızı daha da güçlendirmemiz gerek. Çünkü artık dünya bir telefonun içinde ve hepimizin buna uygun eğitimleri geliştimesi lazım.
O zaman hemen sorayım. Siz Uygar Koleji olarak bu konuda neler yapıyorsunuz?
Uygar Koleji olarak anaokuldan itibaren kodlama ve robotik eğitime önem veriyoruz. Bunu niçin yapıyoruz? Çünkü çağımız teknoloji çağı. Çocuklarımızı yetiştirirken bunu çok önemsiyoruz. Teknoloji ile barışık, teknolojiyi aktif kullanan bireyler yetiştireceğiz. Çünkü teknolojiyi tüketen değil üreten olmalıyız diye düşünüyorum. Bunun yolu da küçük yaşlardan itibaren teknoloji eğitimi vermekten geçiyor.

Bu anlamda Uygar Koleji olarak teknolojiye yaklaşık 200 bin TL değerinde yatırım yaptık. Beş yaşından üniversiteye kadar bu konuda imkan sunuyoruz. Kodlama ve robotic eğitimi alan çocuklar diğerlerinden farklılaşır. Öncelikle çocuklar bu ders sayesinde analitik düşünme becerileri kazanır. Olay veya durumlar arasındaki ilişkileri daha kolay görürler. Aynı zamanda bu dersler ile çocuklar yaratıcı düşünmeyi kavrar. Problem çözme sistematik düşünme ve makinaların çalışma mantığı kolayca çözülür. Robotik kodlamayı matematik dersi kadar önemsediğimizi belirtmek isterim.
Okulda teknoloji eğitimine önem verdiğinizi söylediniz. Bunun dışında ağırlık verdiğiniz alanlar var mı?
Tabi. Eğitime bütüncül bakıyoruz. Okulumuzda yaz ve kış okulu var. Jimnastik, satranç, yaratıcı drama ve zeka oyunları ile çocukların çok yönlü yetişmesini sağlamaya çalışıyor ve yeteneklerini keşf etmelerini önemsiyoruz. Bu nedenle yine okul olarak üstün zekalı çocuklar için çalışmamız var. Bunlar için akıl ve zeka oyunlarımız var. Üstün zekalılar için öğretmenimiz var. Burada üst düzeyde soyut düşünebilen çocukların yeteneklerini ortaya çıkarıyoruz. Düşüncenin etkili bir biçimde ifade edilmesini sağlıyoruz.

Ayrıca bizim USGA diye bir yapımız var. Uygar Sportif Gelişim Atölyesi demek. USGA’da çocuklarımızı fiziksel testlerini yapıyoruz. Burada yaptığımız testler ile çocukların psiko-motor becerileri ortaya çıkıyor. Yani çocukların fiziksel yapısına göre yapacağı spor dalını tespit ediyoruz.
Verdiğiniz akademik eğitime gelmek istiyorum.
Akademik eğitimde hiçbir problemimiz yok. Bu işin en kolay kısmı. En iyi öğretmenlerle çalışıyoruz. Tecrübeli ve mesleğinin uzmanı öğretmenlerimiz var. Ayrıca, disiplinli bir eğitim ve öğrencilerin birebir takibi bizler için çok önemli. Dershanecilikten geldiğimiz için bizim için hiçbir problem yok. Haftalık deneme testleri ile çocukların eksikliklerini tespit ediyor bir birebir eğitim ile eksikleri gideriyoruz. Hedefimiz yabancı dili anadili gibi konuşan çocuklar yetiştirmek ve robotik kodlamada dünya birincisi olmak. Bu konuda iddialıyız.











Tüm Yorumlar