
Gaziantep Özel Öğretim Kurumları Derneği (GÖK-DER) Başkanı Bilal Yağdıran: Özel okullar başarıyı yükseltiyor
Gaziantep Özel Öğretim Kurumları Derneği (GÖK-DER) başkanı Bilal Yağdıran ile konuştuk.
Türkiye'de eğitim alanında özel okulların sayısı son dönemde hızla artıyor. Devletin teşvik desteğinden sonra her kentte özel okullar açılmaya başlandı.
Gaziantep'te de özellikle son iki yılda özel okul sayısında artış var. Özel okulların sayısının artmasında devletin teşviğinin yanında velilerin çocukları için daha iyi bir gelecek planlaması da etkili oluyor.
Anne ve babalar çocuklarının gelişimlerini olumlu etkileyecek faaliyetler için özel okulları tercih ediyor.
Çocuklarının katı ve baskıcı olmayan bir ortamda onlara da söz verilerek eğitim almasını istiyor.
Kültürel faaliyetler, sanatsal faaliyetler ve spor faaliyetlerine yönelik etkinlikler ve çalışmalara katılmak için çocuğunun teşvik edilmesini istiyor.
Tüm bu nedenler özel okulların sayısını artırırken özel okulların sorunları, nitelikleri de konuşulmaya başlandı.
Gaziantep Eğitim Dünyası haber sitesi kentte özel okulların sesi olan Gaziantep Özel Öğretim Kurumları Derneği (GÖK-DER) başkanı Bilal Yağdıran ile bu konuyu konuştu.
Hocam, Gaziantep'te kurulu Gaziantep Özel Öğretim Kurumları Derneği (GÖK-DER)'in başkanısınız. Bize derneğinizle ilgili neler söylemek istersiniz?
Derneğimiz, Gaziantep'te yıllardır faaliyet gösteren özel öğretim kurumlarının bir araya gelmesiyle 2015 yılında kurulmuştur. Gaziantep’teki özel öğretim kurumlarının, eğitim öğretimle ilgili işbirliği ve dayanışmasını sağlamak, çağdaş eğitim anlayışı içinde ilimizin eğitim yönünden daha da gelişmesi yönünde çalışmalar yapmaktayız. Kurulduğumuz günden bu yana Gaziantep'in sanayi ve şehirleşmede gösterdiği başarıya eğitim alanında da ulaşabilmesi adına çeşitli çalışmalara imza attık, atmaya da devam edeceğiz.
Son dönemlerde özel okul sayısı artıyor. Bu durumun olumlu ve olumsuz yanları nelerdir?
Eğitim adına yapılan her yatırımın mutlaka faydası olur ama asla olumsuz etkisi olmaz. 2012istatistiklerine bakacak olursak; bütün kademelerdeki öğrencilerin özel okullarda okuyan öğrenci sayısına oranının OECD ülkelerinde yüzde 19, AB ülkelerinde yüzde 17, Türkiye´de ise yüzde 3 olduğunu görürüz. Bu yıl ise ülkemizde özel okullarda öğrenim gören öğrencilerin toplam örgün eğitim içerisindeki oranının yüzde %7'ye ulaştığını görüyoruz ve Milli Eğitim Bakanlığımızın orta vadede hedefi % 12'dir.

Kentimizde kurulu özel okulların Gaziantep eğitimine katkıları nelerdir?
Eğitim uzun vadede sonuçlarını görebildiğimiz bir süreçtir. Bir özel okulun da uzun soluklu olabilmesi için diğer kurumlarla ve kendisiyle sürekli bir rekabet içerisinde olması gerekmektedir. Özel okulların her yıl kendilerini geliştirmek zorunda olması eğitimde kaliteyi ve başarıyı artırmaktadır. Bugün bakıldığında ilimizdeki özel okulların kitlesel başarıda çok iyi yerlerde olduğunu görebiliyoruz. Tabi ki bir özel okulun sahip olduğu olanaklar devlet okullarına göre çok daha iyidir. Ancak özel okulların başarılı olmasındaki esas faktörün biraz önce bahsettiğim başarı odaklı rekabet duygusu olduğunu düşünüyorum.
Bugün Gaziantep özelinde özel okullarda okuyan öğrenci, görev yapan öğretmen ve personel sayıları hakkında bilgi verir misiniz?
İlimizde ilk, ortaokul ve liseye devam eden yaklaşık 620,000 öğrencimiz var ve bunlar içerisinde özel okula devam edenlerin sayısı yaklaşık 20,000 civarındadır. Yani ilimizde özel okula devam eden öğrenci sayısı ülke ortalamasının altında olmasına rağmen son yılarda ilimizde açılan özel okullarla bu oranın daha iyi seviyelere geleceğini öngörebiliriz. Bu okullarda çalışan öğretmen ve diğer personellerle, özel okullar hem istihdam yaratan hem de devlete vergisini ödeyerek devlet üzerindeki yükün bir kısmını omuzlayan kurumlardır.

Özel okulların eğitimde gelecekte oynayacağı rolle ilgili neler söylemek istersiniz?
Özel okulların amacı, Türk Millî Eğitiminin amaçlarına uygun olarak öğrencileri ilgi ve yeteneklerine göre çeşitli etkinliklere yöneltmektir. Öğrencilerin sadece akademik bakımdan değil; spor ve sanat dallarında becerilerini artırmak ve bunu yanında kültürel gelişimlerini de sağlamaktır. Öğrencilerin kendilerini tanımaları, ilgi ve yeteneklerinin farkında olmaları, öğrenmeyi öğrenmiş, problem çözme becerisi kazanmış, bireyler olmaları hedeflenmektedir.











Tüm Yorumlar